077-804-1434

חישוב ממוצע בגרויות לפני עבודה עם ילדים

כל אדם מגיע לשלב בחיים שהוא רוצה ללכת ללמוד תואר מסוים במשהו.

אחד הדברים הראשונים שהוא עושה זה לבדוק את ממוצע הבגרויות שלו, על מנת שידע לאן הוא יכול להתקבל ולאיזה תחום.

כאשר בוחרים בתואר (כמו חינוך או חינוך מיוחד) שבסופו אותו סטודנט יוכל לעבוד עם ילדים, מומלץ לבדוק מהו ממוצע הבגרויות שלך.

איך עושים את זה?

כל התשובות לפניכם.

 

מוסדות לימודים

בדרך כלל, כל מוסד לימודים, בין אם מדובר במכללה ובין אם מדובר באוניברסיטה, ידרוש מכם להציג בפניו את תעודת הבגרות שלכם. ברוב התארים ישנם דרישות מסוימות על מנת להתקבל לתואר שברצונכם ללמוד אותו. אחד מן הדרישות הוא ממוצע מסוים (לדוגמה – מעל 90). עליכם לבצע חישוב ממוצע בגרויות ולבדוק באותו אתר של מוסד הלימודים שברצונכם ללמוד בו האם ממוצע הבגרויות הוא מה שאותו מוסד הלימודים מבקש.

 

ממוצע ציוני בגרויות

כאשר מדובר בתואר שאיתו יהיה אפשר לעבוד עם ילדים, רוב המכללות או האוניברסיטאות שמחזיקות בתואר כזה דורשות ממוצע של 85 ומעלה לפחות. עליכם לבדוק בחישוב ממוצע הבגרויות שלכם האם יוצא לכם 85 או אפילו מעל, על מנת שתוכלו ללמוד את התואר שברצונכם ללמוד.

 

פסיכומטרי

אם ממוצע הבגרויות שלכם הוא מתחת ל85, תוכלו לבצע מבחן פסיכומטרי. מהו מבחן פסיכומטרי? מבחן פסיכומטרי הוא בעצם סוג של בחינה הממיינת סטודנטים ללימודים ותארים שונים. מטרת המבחן הוא לבחור את כישוריו ובקיאותו של הנבחן במקצועות שונים. לדוגמה – לשון, עברית, אנגלית ועוד.

על מנת להתקבל לתואר העוסק בעבודה עם ילדים תצטרכו לקבל במבחן הפסיכומטרי את הציון 475. איך לומדים לפסיכומטרי? מומלץ להירשם לקורס פסיכומטרי אצל אחד ממקומות הפסיכומטרי. ישנו מורה, כיתה, עבודות, מטלות ועוד על מנת להצליח ולקבל ציון גבוה כדי להתחיל ללמוד את התואר המיוחל.

 

מבחן תיל

ישנם המון מוסדות לימוד (בעיקר מכללות) המבצעים מבחן תיל. מהו מבחן תיל? זהו מבחן פסיכוטכני והוא מחליף בדרך כלל את מבחן הפסיכומטרי. המון מכללות מעדיפות לבצע למועמדים לקבלה שאינם עומדים בממוצע הבגרויות הנדרש מבחן תיל על מנת למיין מועמדים ולבדוק את יכולותיהם וכישוריהם. גם למבחן זה צריך להתכונן אך הוא פחות קשה ממבחן פסיכומטרי.

 

מה עושים אם נכשלים?

במידה ונכשלים במבחן הפסיכומטרי, אפשר לגשת ולהיבחן שוב במועד החדש שנקבע מראש. למבחן תיל אפשר לגשת ולהיבחן שוב רק לאחר חמישה חודשים ממועד הבחינה. לכן מומלץ להתכונן היטב לבחינות.

 

חישוב ממוצע בגרויות לעבודה עם ילדים

לסיכום, על מנת ללמוד תואר שעוסק בעבודה עם ילדים, מומלץ לבדוק מספיק זמן לפני שנת הלימודים הנוכחית האם יש ברשותכם את ממוצע הבגרויות הנדרש. במידה ולא, מומלץ להתחיל בהקדם מבחן פסיכומטרי או תיל על מנת שלא תפספסו שנת לימודים.

בהצלחה.

 

תרגיל

אז מה היה לנו