077-804-1434

האם טלפתיה קיימת?

נחשפתם לאחרונה לרגע בו אתם חושבים על משהו והאדם מולכם אומר את אותו הדבר בדיוק? משתמשים לא פעם ולא פעמיים במשפט "חבל שלא חשבתי על מיליון דולר"? ישנם אנשים אשר יקראו לרגע הזה צירוף מקרים, אבל מה אם מדובר בתפיסה על – חושית?  

בין אם אתם מהסוג הריאלי, הסקפטיים או חובבי המדע הבדיוני והקסמים – אנחנו כאן כדי לנסות ולענות לכם על השאלה- האם טלפתיה באמת קיימת?

היכרות עם הטלפתיה

כדאי להתחיל בהמשגה. הטלפתיה היא סוג של תפיסה על חושית- Extra Sensory Perception המשתייכת לתחום פסיכולוגי הנקרא פאראפסיכולוגיה- מעבר לפסיכולוגיה. את המושג טלפתיה נוכל למצוא גם בתחומי המיסטיקה, וחובבי הסרטים מביננו יעידו שגם במדע הבדיוני.

הטלפתיה היא מושג כולל שמאפשר הבחנה מודעת או לא מודעת במחשבות, רגשות או תחושות של אדם אחר ללא גירוי חושי או תקשורת קונבנציונלית. בתוך קבוצת המושג הזה ניתן למצוא גם את המושגים קריאת מחשבות, אמן חושים ואמן על חושי ומנטליזם.

גם לטלפתיה יש היסטוריה

קיימים עדויות ותיאורים רבים לאורך ההיסטוריה למעשי קסם וכישוף כאלה ואחרים, שהיום ככל הנראה היינו מכניסים תחת קטגוריית הטלפתיה. החל ממכשפות ועד למדיומים וסייקיקס, לעיסוק בהבנה על חושית היו שמות רבים.

העוסקים במלאכה לרוב טענו כי ביכולתם לרפא לבבות שבורים ומחלות קשות, לתקשר עם מתים ולהעביר מסרים לאנשים שונים. אנשים רבים ניסו להפריך את יכולותיהם ולרדוף אותם, עם דגש על קוסם אחד אנונימי ושמו הארי הודיני. מוכר לכם?

גם לחקר הטלפתיה ישנה היסטוריה ענפה. בשנות ה-30 של המאה ה-20 החלה תנופה מדעית לחקר הטלפתיה, הודות לשני פרופסורים אמריקאים לפסיכולוגיה- ג'וזף בנקס ריין וקרל זנר שחקרו את התופעה שלפיהם נחשבת "על- חושית".

טלפתיה בימינו

כשמדובר בעיסוק בטלפתיה בימינו אנו, כדאי להתחיל- איך לא? מהקולנוע. סרטי המדע הבדיוני מאמצים את יכולות הטלפתיה על כלל סוגיהן בסרטי גיבורי על וערפדים רבים, כמו אקס- מן, גיבורים, הניצוץ, גרין לנטרן, דם אמיתי ועוד.

גם בימים אלה קיימים שמות של מנטליסטים ואמנים גדולים. דרן בראון, בנאצ'אק ואוסטרלינד אולי לא יישמעו לכם מוכרים, אבל תחום הטלפתיה חי ובועט. טכניקות בהם משתמשים מנטליסטים כיום אף ניתנות ללמידה והתמקצעות, וחלקכם אף מכירים אותן- NLP, סוגסטיה וזיהוי שפת גוף הן חלק מכלל המיומנויות הנדרשות למנטליסט טוב, בנוסף, כמובן, לקסם.

אז הטלפתיה קיימת או לא?

כדאי להתחיל בתשובה שתלוי את מי תשאלו. למרות הניסיונות להוכיח טלפתיה באופן מדעי, עד כה זה לא צלח והקהילה המדעית לא תומכת באפשרות שטלפתיה קיימת. עם זאת, ישנן עדויות רבות על אנשים אשר ניחנו- או פיתחו- יכולות טלפתיה, ואף ישנן דרכים לפתח בעצמכם יכולות טלפתיה עם הקרובים אליכם.

לא בטוחים? היכנסו לאתר https://www.mxgems.com ותנו לקסם לעבוד בעצמו.

טלפתיה

אז מה היה לנו