077-804-1434

מה ההבדל בין אמן חושים לקוסם

אין דבר מרשים ומרגש כמו קסם טוב שמגורם לנו להתפעל ולשכוח לרגע את הזמן והמקום סביבנו. לרוב אנחנו עדים לקסמים כאלה דרך תכניות טלווזיה, סרטים וכדומה, אך לאחרונה נכנס תחום שלם של אמני חושים וקסמים באירועים פרטיים שונים. עולם הקוסמות הינו רחב ובעל אפיקים רבים. גם אם אתם עומדים בפני תכנון אירוע וגם אם התחום פשוט מושך ומעניין אתכם, הוסיפו לקרוא וגלו מה הבדל האמיתי בין אמן חושים לקוסם.

 

תחום הקסמים

כולנו מכירים ויודעים שקוסמים הינם בעלי מקצוע בעלי מיומנות מאוד גבוהה של זריזות ידיים. הם מיומנים בטריים רבים שעליהם הם מתאמנים שעות רבות. אם ניקח רגע כמה צעדים אחורה בהיסטוריה נגלה שתחום הקוסמות הינו עתיק מאוד ובתחילה נגע בכל מה שקשור באנשים שיודעים לשחק עם כשפים, לדבר עם המתים, לעשות משחקים של זמן וקריאת מחשבות.

כיום, התחום הזה התקדם לכיוון יותר ריאליסטי ולרוב נע סביב תעלולים לכדי השעשוע. קוסמות היא תחום שמנצל את התפיסות הרציונליות שלנו ומשליך את כולן לעזאזל תוך שגורם לו לפקפק בכל מה שאנחנו מבינים ויודעים. לכן, תחום זה אהוב מאוד ומסקרן אף יותר.

רבים מן הקוסמים מתעמקים בלמידה של טכניקות של זריזות ידיים ותנועות גוף עבור הקסמים שלהם אך תחום מרכזי לא פחות הוא הידע הפסיכולוגי והתיאטרלי שמאחורי כל הופעת קוסם. עוד הבדל קריטי ומשמעותי בין קוסם לאמן חושים הוא, שאמן חושים מתעסק עם חפצים במופע שלו, בעוד שאמן חושים מתעסק עם המוח האנושי.

 

מהו אמן חושים

אומן חושים הינו קוסם, אך בשונה מקוסם כפי שתיארנו למעלה, אמן חושים עושה את קסמיו על המוח האנושי ולא על חפצים. אמן חושים לומד ומעמיק הרבה מאוד בידע שנוגע לפסיכולוגיה חברתית, קבוצתית ואישית בכדי להיות מסוגל לעבוד עם הקהל שלו לכדי תדהמה.

שורש הפעולות של אמן החושים מתבססת על כך שהמוח הינו מכונה מורכבת מאוד, אך גם שאוהבת להישען על רוטינות ושם נכנס אמן החושים ומנסה לעשות את פעולותיו. אמן חושים לוקח את כל התפיסות המקובעות, הרוטינות שלנו וההרגלים שאנחנו לא שמים לב אליהם והופך אותם לאומנות ולמופע מרגש ומפתיע.

 

השילוב בניהם

לרוב, אמני חושים מגיעים ראשית מעולם הקוסמות והתעלולים על חפצים ואחר כך עם ההתמקצעות שלהם מתקדמים גם לאומנות חושים. למעשה, בהרבה מופעים האיכויות האלה משתלבות לכדי מופע אחד. קוסמים חובבנים או קוסמים בתחילת דרכם פחות יהיו בקיעים בתעלולים שכליים של אמני חושים מעצם כך שזה תחום מורכב מאוד שדורש העמקה והרבה מאוד מאמץ והשקעה בכדי להגיע לכדי הרמת מופע מרשים ואיכותי.

כיום בעולם תחום אומנות החושים תופסת את מרכז הבא בקרב הציבור והעניין סביבה רק עולה ועולה. כנסו ללינק – https://yaron-mind.co.il.

קוסם

אז מה היה לנו