077-804-1434

3 חוקים חשובים שחייבים להכיר לפני ארגון אירוע

סוף סוף המגפה, אשר פקדה אותנו בשנה וחצי האחרונות, משחררת מעט מחזקתה בנו והגיע הזמן לחזור ולחגוג אירועים חשובים עם האנשים שאנו אוהבים.

כעת ניתן לארגן חתונות, בר ובת מצוות, בריתות, ועוד.

יחד עם זאת, עדיין חשוב לזכור כי כשאנו מתכננים אירוע מסוים, ישנם חוקים כתובים וגם משתמעים שיש לעקוב אחריהם.

תכנון אירוע יכול להיות דבר מאד מלחיץ ועמוס. בתוך כל הבהלה ניתן לשכוח לבצע דברים שהם מאד חשובים ויכולים לפגוע בנו אחר כך. לכן, קחו נשימה עמוקה, והקימו רשימה מסודרת של הדברים שחייב לזכור ורק אז כנסו לזירה.

 

תקציב

התקציב הוא אבן היסוד של כל האירוע. במידה ולא נעבוד מראש עם תקציב מסודר, ולא רק משוער, סביר כי נחרוג מאד מגבול היכולת שלנו. כמובן שלכל תקציב יכולה להיות חריגה, אך במידה ויש לנו מסגרת כלשהי, סביר כי החריגה תהיה קטנה יותר.

לכן, התחילו מפירוט האלמנטים שחשובים לכם וסביבם תבנו תקציב.

 

מיקום

לאחר שאנו יודעים כמה אנו מוכנים להשקיע באולם עצמו, הגיע הזמן לבחור אותו. כמובן שאין צורך לבחור אולם ונוכל לקיים אירוע בחוף, בגן אירועים, או אפילו בוילה.

מומלץ להקים רשימה של מספר מיקומים שבהם את מעוניינים, ולגשת לכולם. מכל אחד יש לקבל הסבר ורשימה מפורטת של השירותים שהם מציעים ובאיזה מחיר. כך תוכלו להשוות את כולם ביחס לתקציב שלכם וכך לקבל החלטה מושכלת.

נסו לא להבטיח הבטחות כשאתם ממש שם, אלא קחו לכם לילה לישון על זה.

 

ספקים

אחרי שסגרנו מקום, הגיע הזמן לטפל בקטנות:

מוזיקה

בכל אירוע משמח סביר שישנה מוזיקה, בין אם זה דיג׳יי לחתונה או פשוט פלייליסט מוכן מראש שהאולם מספק. בכל מקרה, היות ומושמעים שירים של אמנים הנכם מחויבים לבצע תשלום לאקו״ם. התשלום מכסה אתכם מבחינת שימוש ביצירות עליהן יש זכויות יוצרים. כיום התשלום הוא כ-300 ₪.

שימו לב, לעיתים האולם בו תעשו את האירוע מבצע את התשלום, על כן מומלץ לשאול את המארגן שלכם האם זה אכן כלול.

 

אוכל

בהתאם לסגנון האירוע, והטעם האישי שלכם, בצעו טעימות שונות באולם ואף הזמינו קייטרינג אם האולם אינו מציע זאת. זכרו לא להתפשר, היות והאוכל זה אחד הדברים שהכי זוכרים אחרי אירוע. כך שאם אתם רוצים להשאיר רושם טוב על האורחים, בהחלט שווה לתת לאוכל חלק נכבד בתקציב.

 

צילום

לבסוף, בדקו כמה צלמים ואת תיק העבודות שלהם. תראו איזה שירותים הם מציעים ובאיזה היקף. את הצלם מומלץ לשכור לאחר שהסדרתם את שאר הדברים שציינו, מבחינת יעילות תקציבית.

 

לסיכום

ארגון אירוע לא חייב להיות כאב ראש נוראי ובעצם יכול להיות מאד מסודר ונוח. דאגו לעבוד בצמוד לתקציב וודאו כי שאלתם את הספקים שלכם את כל השאלות, בלי להתבייש.

 

רחבת ריקודים

אז מה היה לנו