077-804-1434

איך לעזור לילדים ללמוד בצורה כיפית ומהנה

הורים רבים מוצאים את עצמם לא פעם מתוסכלים לנוכח מצבים שבהם ילדיהם מתקשים ללמוד מקצועות מסוימים.

יש מי שחווים את הקושי בעת לימודי חשבון, יש מי שחווים זאת במהלך לימודי שפה או היסטוריה.

אם אתם קוראים את המילים הללו וחשים הזדהות, כדאי שתדעו שיש לכך פתרון יעיל, מהיר וחוויתי.

בשורות הבאות נציין בפניכם את הפתרון הזה ונסביר לכם איך לעזור לילדים ללמוד בצורה כיפית ומהנה ללא חסמים.

 

אז איך אפשר ללמוד בצורה כיפית ומהנה?

הדרך הטובה ביותר שתאפשר לכם לעזור לילדים שלכם ללמוד בצורה כיפית, כזו שתשכיח מהן את העובדה שהם לומדים זו דרך המשחק. יש משחקים שונים שאפשר להתאים אותם לכל מיני תחומים. אפשר להתאים משחקים למקצועות הבאים למשל:

  • היסטוריה
  • אנגלית
  • חשבון
  • עברית והרשימה עוד ארוכה

הנה כמה דוגמאות של משחקים שתוכלו ליישם בבית.

 

אפשרות מספר 1- משחק ללימודי היסטוריה

אנחנו שומעים על קושי רב בקרב ילדים בכל הנוגע ללימודי היסטוריה. אנו מוכרחים לציין שאת הרעיון למשחק זה שאבנו מתוך תכנית תקציבית של משרד החינוך שנקראת צמצום פערי קורונה. התכנית מאפשרת לילדים ללמוד באופן חוויתי תחומי לימוד שונים ולצמצם את הפערים שצברו החל משנת 2020. המשחק ללימודי היסטוריה אמנם לא נלקח משם, אבל התכנית היצירתית הזו אפשרה לנו לחשוב על משחק זה. כדי ללמוד היסטוריה באופן חוויתי, ניתן למשל לשחק עם הילדים את המשחקים הבאים:

  • טריוויה
  • רביעיות וכו'

 

אפשרות מספר 2-  משחק ללימודי חשבון

הילדים שלכם לא רוצים לשמוע על פעולות חילוק, חיבור וחיסור? רגע לפני שתחליטו לסגת מלימודי החשבון, כדאי שתדעו שאתם יכולים לעזור לילדים שלכם ללמוד את הפעולות הללו בצורה כיפית תוך שימוש במשחקים שאתם תכינו בעצמכם. כדי ללמד את פעולת החיבור, אתם יכולים להשתמש בפירות (אמתיים או צעצוע) ולהציג בפני הילדים תרגילים שונים. הוויזואליות תאפשר להם ללמוד את הפעולות באופן חוויתי ולהפנים אותן.

 

אפשרות מספר 3 – משחק ללימוד השפה האנגלית

המשחק האהוב עלינו ביותר בלימוד השפה האנגלית הוא משחק בכדור. תוך כדי משחק מסירות סטנדרטי, אתם אומרים מילה אחת ומוסרים את הכדור אל הילד. הילד צריך לחזור על המילה שאמרתם. אנו ממליצים לקיים את המשחק במקום פתוח כמו גן שעשועים או על דשא בחצר הבית. ככל שתאפשרו שתתקיים למידה במקום לא פורמלי (כלומר, לא בבית, על יד שולחן) כך תעלו את הסיכויים לכך שהילד יהיה פתוח לקבל את המידע ולהפנים אותו.

 

כמה מילים לסיום

עד כאן המדריך המקוצר שלנו שהציג בפניכם את המשחקים שיאפשרו לילדים שלכם ללמוד בצורה כיפית ומהנה. כעת, נותר לכם רק להכין את המשחקים המתאימים לתחומי הלימוד השונים ולהתחיל לשחק בכיף. מאחלים לכם שתיהנו גם אתם מכל רגע, שיהיה בהצלחה!

תלמידה

 

אז מה היה לנו