077-804-1434

הכירו את ההסתדרות הציונית העולמית

זו כבר תקופה שאנו שומעים על כל מיני ארגונים חדשים שצצים כמו פטריות לאחר הגשם. ארגונים שגורמים לכולנו לתהות על קנקנם. כדי להביא לסדר בנושא, ריכזנו רשימה של ארגונים וותיקים וחדשים כאחד והחלטנו לערוך מדריך ממוקד שיאפשר לכל אחד להכיר אותם מקרוב. הפעם נתמקד בהסתדרות הציונית העולמית. אם אתם רוצים להכיר אותה מקרוב, זה הזמן שלכם לקרוא את השורות הבאות ולקבל את כל המידע באופן נגיש ונוח.

תכירו את האנשים שסייעו לנו בכתיבת המדריך הנוכחי

רגע לפני שנציג בפניכם את כל הפרטים על ההסתדרות הציונית העולמית, אתם צריכים לדעת כי המדריך הנוכחי לא נכתב אך ורק על ידינו. מדריך זה הוא ה – 1 בסדרה והפעם בחרנו לפנות אל מי שמכירים את ההסתדרות מקרוב.

מדובר בגולשים ברחבי הרשת שיש להם ידע כללי נרחב (רבים מהם השתתפו בתכניות טריוויה טלוויזיונית מוכרות ואף זכו בהן). אנו רוצים להודות להם על הליווי. שכן, בזכותם, מדריך זה רואה אור והוא צפוי להביא למודעות חשובה בכל הנוגע להסתדרות הציונית העולמית.

הכירו את ההסתדרות הציונית העולמית

תכירו את ההסתדרות הציונית העולמית – עובדה מספר 1

עובדה מספר אחת שאתם צריכים להכיר על ההסתדרות הציונית העולמית נוגעת לקשר שלה עם בנימין זאב הרצל. מדובר בארגון של התנועה הציונית שהוקם אי שם בשנת 1897, בקונגרס הציוני הראשון שהתכנס אי שם בשוויץ (בבזל). ההסתדרות הציונית הוקמה כארגון שמטרתו לאחד את הפעולה של כל הגופים הציוניים שהיו בזמנו בעולם.

 

תכירו את ההסתדרות הציונית העולמית – עובדה מספר 2

אתם צריכים להכיר לעומק את ההסתדרות הציונית העולמית וההיסטוריה שלה. שכן, היא נמנית עם מוסדות בינלאומיים שפעלו להביא להקמה של בית לאומי עבור העם היהודי בארץ ישראל. היום העניין נשמע לנו הגיוני, שכן, אנו מתגוררים בארץ ששייכת לנו. אך לפני קום המדינה המצב היה שונה לחלוטין. היהודים היו פרושים ברחבי העולם והם סבלו מגילויי אנטישמיות רבים.

 

תכירו את ההסתדרות הציונית העולמית – עובדה מספר 3

עכשיו, כשאתם יודעים שההסתדרות הציונית העולמית איגדה תחתיה מוסדות שונים, זה מתבקש להציג בפניכם את המוסדות הללו. הנה רשימה שלהם:

  1. הקונגרס הציוני
  2. הוועד הפועל
  3. המשרד הארצישראלי
  4. הסוכנות היהודית
  5. קרן היסוד
  6. קרן קיימת לישראל

והרשימה עוד ארוכה מלהכיל.

 

תכירו את ההסתדרות הציונית העולמית – עובדה מספר 4

אתם צריכים להכיר את יושבי ראש ההסתדרות הציונית. כידוע לכם, אחד מהדמויות המרכזיות הייתה בנימין תיאודור זאב הרצל שקבע את מרכזה של ההסתדרות הציונית בבזל ובווינה, אך הוא לא היה לבדו. גם דוד וולפסון, אוטו ורבורג, חיים וייצמן ועוד רבים וטובים לקחו חלק בעניין.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר בקצרה את ההסתדרות הציונית העולמית. אם תרצו לקרוא אודותיה פרטים נוספים, אתם מוזמנים לערוך חיפוש מקיף בגוגל.

הסתדרות הציונית עולמית

אז מה היה לנו