077-804-1434

האם מנהל חשבונות חייב תואר כדי להתקדם?

מנהל החשבונות הינו בעל מקצוע אשר לו סמכויות רבות, כמו עבודת הנהלת החשבונות, הפקת חשבוניות ורישומן, הכנת משכורת או גביית חובות, וגם תשלום לספקים. כיום, בכל ארגון שהוא, לא משנה מאיזה תחום, נדרש מנהל חשבונות על מנת לוודא כי העבודה השוטפת הדרושה בכל ארגון בנושאים אלו מתבצעת על הצד הטוב ביותר.

מעבר לכך, למנהל החשבונות יש אחריות רבה ונוספת והיא החלטה על אופן חלוקת ההוצאות בחברה או בארגון, על מנת שתזרים המזומנים של החברה לא ייפגע. נוסף על כך, מנהל החשבונות מייצג את הארגון אליו הוא שייך מול רשויות המס של המדינה. אם כן, כפי שכנראה כבר הבנתן – מנהל הוא חשבונות הוא תפקיד חשוב ביותר, שיש אליו מגוון אפיקי התקדמות והתרחבות. אך האם דרוש תואר במקצוע הנהלת החשבונות על מנת להתקדם?

 

למי מתאימים לימודי הנהלת החשבונות?

לפני שנעסוק בשאלה האם צריך תואר על מנת להתקדם בתחום הנהלת החשבונות, כדאי שתחשבו עם עצמכם האם מקצוע זה מתאים לכם. זאת אומרת, לימודי הנהלת החשבונות מיועדים בעיקר לאנשים אשר מחפשים עניין בתחומי החשבונאות והכספים והם מעוניינים לשמש בתפקיד חשוב ומשמעותי בארגון אליו הם ישתייכו בעתיד.

נוסף על כך, הלימודים מתאימים לאלו אשר מתחברים לתחומים האנליטיים וטובים בהם. זאת משום שלימודי הנהלת החשבונות כוללים למידה, יישום ועבודה עם כלים מקצועיים רבים שישמשו אותם לעבודה עם תורת המסחר, עם דוחות שנתיים, עם תלושי שכר, עם רישום בספרי החשבונות ועוד.

לימודי הנהלת חשבונות

אפשרויות התעסוקה בתחום הנהלת החשבונות

מי מכם שיחליט לעשות תואר או קורס בלימודי הנהלת חשבונות בראשון לציון או בכל עיר אחרת, יוכל למצוא עבודה במגוון ענפים ובמגוון ארגונים ותחומים. אפשרות ההשתלבות בתעסוקה של בוגרי תואר הנהלת החשבונות הינה רחבה. עם זאת, כדאי לדעת כי אם ברצונכם לעבוד בתחומים נוספים כמו ייעוץ המס, ראיית חשבון, או מנהל עסקים, כדאי לעשות תואר בתחומים אלו.

זאת על מנת שתוכלו להתקדם בתחום ובעיקר על מנת לפתוח לכם דלתות רבות יותר בתעשייה זו ולהעניק לעצמכם יתרון גדול יותר אל מול המועמדים מולכם לעבודה שאליה אתם שואפים להתקבל. דרך נוספת להתקדם בתחום הנהלת החשבונות הוא לעשות קורס מנהלי חשבונות בכירים.

לימודי הנהלת חשבונות

תואר בראיית חשבון אל מול לימודי הנהלת חשבונות – מה ההבדל?

ראיית חשבון הינו מקצוע מוכר, איכותי ויוקרתי במדינת ישראל כיום ואפשרויות התעסוקה בו הן רבות. לצד זאת, לימודים אלו הינם ארוכים יותר, במספר שנים, מלימודי הנהלת החשבונות והם דורשים הסכמה מאתגרת ואינטנסיבית יותר.

 

לסיכום,

לסיכומו של עניין, תצטרכו לחשוב עם עצמכם מה התכנון שלכם בשנים הקרובות ומה המטרות שלכם – האישיות, המקצועיות וגם הכלכליות, רק כך תוכלו להגיע לבחירה הנכונה ביותר עבורכם באיזה מקצוע לבחור. אך דעו כי לימודי תואר הינם לא הדרך היחידה שלכם להתקדם בעולם הנהלת החשבונות, אם כי הוא יהווה עבורכם יתרון מסוים.

לימודי הנהלת חשבונות

אז מה היה לנו