077-804-1434

אירלנד – האי הירוק כל ימות השנה

רץ התילתן, או בשמה הרשמי – אירלנד, היא אחד המקומות עליהם כה רבים מאיתנו מפנטזים כיעד הבא לטיול. זה מפתיע, שכן היא לא כל כך רחוקה מישראל ועדיין ישנן מדינות רבות באירופה שרובנו פוקדים לפני ביקור בארץ הקסומה הזאת, בעלת היסטוריה מרתקת ואינספור סיפורי עם המשלבים אלמנטים מסתוריים כמו פיות, שדונים וחיות קסומות נוספות.

סיפורים אלה, אמיתיים או לקוחים מעולם האגדות (תחליטו אתם), ילוו אתכם במהלך הטיול כולו ויהיו כל כך נוכחים עד כדי שלעתים תתקשו להבחין האם מדובר באקט שנועד להעצים את החוויה המקומית עבור התיירים המבקרים באי האיזמרגד, או שמא מדובר ביותר מסיפורי עם עבור המקומיים.

במהלך שהותכם באירלנד תהנו מנופים מרהיבים ביופיים של מרחבים ירוקים בלתי נגמרים עליהם מסתובבות בנחת חיות משק מדושנות, מבנים עתיקים מימי הביניים המעידים על העבר המפואר של הארץ הקסומה, טירות גדולות מימדים המתאימות למגורי ענקים, קתדרלות יפהפיות ובעיקר המון מבשלות בירה לצד פאבים מסורתיים המגישים בירה צוננת החל משעות הבוקר – כי מה מאפיין את אירלנד יותר מאשר המשקה הכה נפלא הזה?

לצד הבירה תוכלו להנות מפאי רועים לוהט (המלצה: רצוי עם גבינה מותכת מעל) ואם חלילה בדידות הציפה את לבכם  לפתע, הסירו דאגה! השמועה אומרת כי האירים נחשבים לאנשים הנחמדים ביותר בעולם, כך שכל שעליכם לעשות הוא לכתת רגליכם לשולחן הקרוב ולשאול האם תוכלו להצטרף – ככל הנראה תענו בחיוב, תזכרו בחברה נעימה ואם תצליחו לפענח את המבטא הקשה אז בסבירות גבוהה למדי גם בשיחה מרתקת מתובלת בהרבה הרבה הומור.

בנוסף לפיות, שדונים ובירה, אירלנד היא גם מקום הולדתם של סופרים מצוינים כמו סמואל בקט, אוסקר ווילד וג'ונתן סוויפט ועכשיו כשידוע לכם קצת יותר על המקום בו נולדו וודאי קל לכם להבין מאיפה שאבו את ההשראה שסייעה להם להגיע לגדולה בתחומם.

מבחינת תזמון הביקור ביעד, העונות המומלצות ביותר לביקור באי הירוק הן האביב והקיץ – מדובר בחודשים בהם הטמפרטורות נחשבות לנוחות באופן יחסי ולאחר מכן מזג האוויר מתקרר עד מאוד. שימו לב כי החורף באירלנד נחשב לקר למדי, במיוחד עבורנו הישראלים אשר רגילים למזג האוויר הים תיכוני שמתאפיין בחורף חם יחסית, כך שלא מדובר בחודשים נוחים לטיול, במיוחד עבור מי מכם שמתכנן להגיע בליווי ילדים קטנים.

עם זאת, במידה וחשקה נפשכם בחופשת חג מולד (או חנוכריסמס) כפי שאנו רואים אותו בסרטים הילוודיים – לבן, רומנטי, רווי בקישוטים מנצנצים, אורות צבעוניים ואלכוהול חם – אירלנד, ובמיוחד דבלין הבירה, ללא צל של ספק תענה על כל הציפיות שלכם.
אם אכן תגיעו לבקר בארץ הפיות והשדונים בתקופה זו של השנה תזכו לחוויה מיוחדת במינה לצד מחירים נוחים הרבה יותר הן עבור הטיסות והן עבור מקומות הלינה וגם עומס התיירים יהיה הרבה פחות מורגש.

דבר אחד קטן ואחרון אליו יש לשים לב הוא נושא הויזה לאירלנד. במקרה שהחלטתם להגיע לטייל בארץ התילתן למשך זמן ארוך, שימו לב כי עם כניסתכם למדינה תקבלו באופן אוטומטי אשרת שהייה, אך היא תקפה לשלושה חודשים בלבד ואם תרצו להשאר פרק זמן ארוך יותר עליכם להגיע לשגרירות המקומית ולבקש הארכה.

אז מה היה לנו